Пора перебудовуватися і відкривати нову сторінку в ХХI століття

 

1Дороги, дороги, як добрі руки хороших друзів ... Не треба говорити, що за якістю і кількістю доріг визначалося, наскільки добре йдуть справи в тій чи іншій країні. Нашим сучасникам, на жаль, не доводиться вибирати. Які дороги будують, за такими і прокладаємо свій шлях. Однак, не можна не помітити, що останнім часом ця сфера будівництва починає потроху розвиватися. З'являються нові методи укладання, нові технології, сучасне обладнання, збільшується площа відремонтованих доріг. Що змінилося за останній час? Які нові способи вирішення завдань хвилюють сьогодні наших будівельників? На ці питання кореспондент Всеукраїнського журналу «Імперія нерухомості, будівництва та архітектури» розмовляв з директором і головою правління ВАТ «Асфальтобетонний завод» Володимиром Давидовичем Фомічовим.

2В.Д.: На сьогоднішній день ці проблеми існують не тільки у нас. В якій країні держава забирає податки з грошей, які підприємство ще не отримало? Це ж «вимивання» оборотних коштів у підприємства, і поки поліпшень в цій області я не бачу. Якщо порівнювати обсяги минулого і нинішнього року, то можна з упевненістю сказати, що вони помітно знизилися. Наприклад, в минулому році на цей період часу ми випустили 134 тис. Тонн асфальту, а в цьому -106 тис. Тонн. Завод завантажений лише на 65% виробничого обсягу, хоча штат повністю укомплектований і співробітників вистачає. Підприємство готове працювати і випускати якісну продукцію. Однак, все питання полягає в тому, що немає можливості реалізувати той потенціал, який ми імеем.Кор.: Володимир Давидович, скажіть будь ласка, а фінансові питання вирішуються на належному рівні або є проблеми?

3В.Д.: Справа в тому, що продукція заводу не підлягає довгому зберіганню і максимальна відстань для вивозу - 150 км. Ми підтримуємо відносини з чеськими партнерами і плануємо поставити на вітчизняні змішувачі, які встановлені в областях, фільтри, що застосовуються за рубежом.Кор.: Чи працюєте ви з закордонними партнерами?

Кор.: Дороги Києва та області поступово приводять в порядок. Особливо це помітно з закінченням осінньо-зимового періоду, коли тануть сніги і поверхню доріг постає у всій «красі». Хто займається подібними питаннями?

4Кор.: Володимир Давидович, у вас розроблена комп'ютерна сісістема, що дозволяє працювати з усіма замовниками, постачальниками, управляти заводом практично не виходячи з кабінету. Розкажіть про неї детальніше, пожалуйста.В.Д .: Укладанням і ремонтом доріг в м.Києві займається «Київавтодор». У кожному районі Києва існує дорожня експлуатаційна служба, яка врегульовує питання по ремонту доріг. Але як завжди, все питання полягає в фінансах. За підрахунками нашого заводу дорожньо-експлуатаціоннное управління має 2 млн. Грн. Це в, основному, борги районів, тому що ДЕУ підпорядковується району і входить до складу Київавтодору. Але «Київавтодор» розраховується з боргами, а райони немає. Про що це говорить? Що в бюджеті районів не затримані гроші для фінансування та ремонту доріг. На ремонт Столичного шосе «Київавтодор» взяв кредит, т. К. Ця траса має дуже важливе значення не тільки для Києва, а й для області в цілому.

5Вначале було дуже важко, навіть не вірилося, що може щось вийти із ситуації. Необхідно було показати і пояснити раціональність використання цієї програми, що з успіхом було зроблено. Сьогодні кожен співробітник заводу має свій доступ до мережі. Головне, вчасно внести до комп'ютерної програми дані для безперебійної работи.В.Д.: У даної програми досить цікава історія. Кілька років обмірковування, аналізу та підготовки привели до створення системи, що дозволяє працювати і управляти підприємством в будь-якому регіоні. Робота ведеться в реальному часі і кожну хвилину відбувається оновлення даних, причому можна відразу побачити, що робиться на відвантаження, як працює персонал в офісі і охоронна система заводу.

Свого часу були і помилки і прорахунки. Але робота системи настільки досконала, що при допущенні помилки програма не прийме роботу і співробітника доведеться написати пояснювальну в електронному вигляді. Кожен відділ заводу підготував для себе блок програм, з якими він безпосередньо працює.

6Кор.: Володимир Давидович, скажіть будь ласка, а як йдуть справи з будівництвом Одеської траси? Ще один плюс такої комп'ютерної технології - це комплекс систем. Побувавши в Німеччині і подивившись роботу їх програм, стало зрозуміло, що прийшов час німецьким колегам їхати до нас за досвідом. Так як їх програми мають три окремі системи, які в кінці дня записуються, проглядаються, аналізуються. До того ж, систему відеоспостереження обслуговує одна фірма, систему заводу - інша. Але ж це значні додаткові витрати, у нас ця проблема вирішена успішно.

7Кор.: Дорога буде платною? В.Д.: ВАТ «Асфальтобетонний завод» свою продукцію на трасу Київ-Одеса не відвантажував. На початку липня почали класти верхній шар асфальтобетону. Дорога частково перекрита - однополосное рух, дуже незручно і небезпечно. Роботи повинні закінчити в цьому році, тому що відновлювати дорогу будуть не скрізь, а тільки на певних ділянках. До Жашкова залишиться стара траса.

В.Д.: Для того щоб зробити дорогу платною, необхідно побудувати альтернативну трасу, на яку, на жаль, доведеться провести додаткові витрати, а у держави таких грошей немає.

8В.Д.: Ми сьогодні уклали договір з канадцями на виробництві холодного асфальту по їх технології, тому що кліматичні зони Канади і України однакові. Він робиться її спеціальної добавкою. Після виготовлення термін зберігання становить 2 роки. Його можна укладати де завгодно, лише б не було піску. За рахунок своєї добавки холодний асфальт проникає вглиб до 3 см в старе основу і відбувається процес сцепліванія. Навесні було доставлено 20 тонн такого асфальту з Польщі та видано в «Київавтодор» та «Облавтодор» для проби і ознайомлення. Зараз вони його використовували, чекаємо результатів. За вартістю холодний асфальт дорожче звичайного на 30%, але він того вартий. Морозостійкість, хороша лежкість, зручне транспортування робить його економічно вигідним. Влітку готується певну кількість тонн і на зиму складається на зберігання в складах. Але до такого альтернативного вирішення питання міські керівники будуть йти ще довго, тому що все нове приживається дуже важко, досить згадати використання покриттів на модифікованому бітумі. На сьогоднішній день все верх¬ніе шари виготовляються і застосовуються з полімерними добавкамі.Кор.: Чи планує Асфальтобетонний завод впровадження нових технологій і встановлення нових партнерських відносин?

9В.Д.: А я від свого імені і від колективу ВАТ «Асфальтобетонний завод» хочу побажати всім будівельникам удачі в їх такій нелегкій, але дуже цікавій справі - зробити Україну країною, яка по праву вважається кращою в Європі. Кор.: Володимир Давидович, дозвольте привітати Вас і весь колектив ВАТ «Асфальтобетонний завод» з професійним святом Днем будівельника! Нехай всі ваші творчі плани реалізовуються, а ви нас, в свою чергу порадуєте хорошими і якісними дорогами.

Дата: 1 серпня 2005